spieler:spell_scroll_crafting

Spell Scroll Rules

Level Wert Ability Modifier Save DC Attack Bonus Herstellungszeit Herstellzeit in Tagen
0 25GP +1 11 +3 5 Tage 5
1 50GP +2 12 +4 1 Woche 10
2 150GP +2 12 +4 2 Wochen 20
3 500GP +2 13 +5 3 Wochen 30
4 1000GP +3 14 +6 4 Wochen 40
5 1500GP +3 15 +7 2 Monate 60
6 5000GP +4 16 +8 4 Monate 120
7 15000GP +4 17 +9 6 Monate 180
8 50000GP +5 18 +10 8 Monate 240
9 150000GP +5 19 +11 1 Jahr 360
  • Arcana Proficiency ist notwendig.
  • Der Spell den man niederschreiben will muss von einem selbst gecastet werden können.

Basiskosten laut Tabelle + Material components (falls verbraucht, nicht expended components müssen besessen werden, werden aber nicht verbraucht) + Zeit laut Tabelle (Downtime-Lebenserhaltungskosten beachten)

Passende Reagenzien können bis zu 50% der Materialkosten ersetzen. (Was Ok ist entscheidet der DM)

Beispielprozess:

Ein Spieler will den Snare Spell (Level 1) craften.
Er braucht nun: 
  * Tinte im Wert von 50GP
  * 2,5 GP (entspricht 25 Silber-Münzen) welche er für seine Downtime-Lebenserhaltung braucht
  * 25ft Rope (material component, expended)

Er hat jedoch noch 50 weitere ft Rope(1GP) und eine Magische Feder einer Cockatrice(9GP).

Somit kann er von den Tintenkosten 10GP abziehen, da es unter 50% liegt.

Er bezahlt insgesamt 40GP an Tinte, 5GP für die Downtime, verbraucht 75ft Rope und die Feder.
Nach 10 Tagen ist seine Scroll fertig. :)
  • Das verwenden von Magic Items ist immer eine „Use an Object“ Action.
  • Spell Scrolls behalten ihre Casting time bei, benötigen aber immer mindestens die „Use an Object“ action benötigen.

Bonus Action Spells auf Scrolls kann man so mit der Action casten, für Reaction Spells, zb Counterspell, kann man „Ready an Action“ verwenden um die Scroll trotzdem verwenden zu können.Dies bedeutet: Du verwendest deine Aktion um die Spell Scroll mit dem Reaction Spell drauf vorzubereiten mit „Ready an Action“. Wenn die Bedingungen für das Verwenden des Spells erfüllt sind wie im jeweiligen Spell beschrieben ist (man sieht jemanden einen Spell caste für Counterspell, wird von einem Angriff getroffen für Shield, oder bekommt Schaden bei Absorb Elements oder Hellisch Rebuke), kann man damit den Spelleffekt aktivieren und die Spell Scroll wird verbraucht mit den üblichen Checks falls nötig. (Wenn die Reation dafür bis zum Beginn des nächsten Zuges nicht zum Einsatz kommt ist die Scroll nicht verbraucht)

  • Klasseneigene Zauber, deren Spelllevel man beherrscht, funktionieren einfach. Die Scroll wird dabei aufgebraucht.
  • Klasseneigene Zauber, deren Spelllevel man nicht beherrscht, benötigen einen erfolgreichen Skill Check gegen die in der Tabelle angegebene Spell Save DC der Scroll, welcher mit dem Spell Attack Modifier gemacht wird.
  • Zauber einer anderen Klasse, unabhängig davon ob und auf welcher Stufe man Zauber wirken kann, benötigen einen erfolgreichen Skill Check gegen die in der Tabelle angegebene Spell Save DC der Scroll. Dieser wird mit dem Ability Score gemacht, welcher typisch für die Klasse(n) ist, welche den Zauber sonst wirken können. zB. INT für einen Wizard spell, CHA für einen Sorcerer spell, usw. Wenn bei dem Zauber mehrere Klassen angegeben sind, darf gewählt werden welche Klasse verwendet wird. Proficiency in Arcana darf verwendet werden. Der Spell Bless darf Beispielsweise mit CHA oder WIS gecastet werden, da er auf der Cleric(WIS) und Paladin(CHA) Spell List ist.
  • Erreicht man den DC nicht, so wird bei klassenfremden Spells auf dem Wild Magic Table gewürfelt.
Zahl Effekt Zahl Effekt
01-02 Roll on this table at the start of each of your turns for the next minute, ignoring this result on subsequent rolls. 51-52 A spectral shield hovers near you for the next minute, granting you a +2 bonus to AC and immunity to Magic Missile.
03-04 For the next minute, you can see any invisible creature if you have line of sight to it. 53-54 You are immune to being intoxicated by alcohol for the next 5d6 days.
05-06 A modron chosen and controlled by the DM appears in an unoccupied space within 5 feet of you, then disappears I minute later. 55-56 Your hair falls out but grows back within 24 hours.
07-08 You cast Fireball as a 3rd-level spell centered on yourself. 57-58 For the next minute, any flammable object you touch that isn't being worn or carried by another creature bursts into flame.
09-10 You cast Magic Missile as a 5th-level spell. 59-60 You regain your lowest-level expended spell slot.
11-12 Roll a d10. Your height changes by a number of inches equal to the roll. If the roll is odd, you shrink. If the roll is even, you grow. 61-62 For the next minute, you must shout when you speak.
13-14 You cast Confusion centered on yourself. 63-64 You cast Fog Cloud centered on yourself.
15-16 For the next minute, you regain 5 hit points at the start of each of your turns. 65-66 Up to three creatures you choose within 30 feet of you take 4d10 lightning damage.
17-18 You grow a long beard made of feathers that remains until you sneeze, at which point the feathers explode out from your face. 67-68 You are frightened by the nearest creature until the end of your next turn.
19-20 You cast Grease centered on yourself. 69-70 Each creature within 30 feet of you becomes invisible for the next minute. The invisibility ends on a creature when it attacks or casts a spell.
21-22 Creatures have disadvantage on saving throws against the next spell you cast in the next minute that involves a saving throw. 71-72 You gain resistance to all damage for the next minute.
23-24 Your skin turns a vibrant shade of blue. A Remove Curse spell can end this effect. 73-74 A random creature within 60 feet of you becomes poisoned for 1d4 hours.
25-26 An eye appears on your forehead for the next minute. During that time, you have advantage on Wisdom (Perception) checks that rely on sight. 75-76 You glow with bright light in a 30-foot radius for the next minute. Any creature that ends its turn within 5 feet of you is blinded until the end of its next turn.
27-28 For the next minute, all your spells with a casting time of 1 action have a casting time of 1 bonus action. 77-78 You cast Polymorph on yourself. If you fail the saving throw, you turn into a sheep for the spell's duration.
29-30 You teleport up to 60 feet to an unoccupied space of your choice that you can see. 79-80 Illusory butterflies and flower petals flutter in the air within 10 feet of you for the next minute.
31-32 You are transported to the Astral Plane until the end of your next turn, after which time you return to the space you previously occupied or the nearest unoccupied space if that space is occupied. 81-82 You can take one additional action immediately.
33-34 Maximize the damage of the next damaging spell you cast within the next minute. 83-84 Each creature within 30 feet of you takes 1d10 necrotic damage. You regain hit points equal to the sum of the necrotic damage dealt.
35-36 Roll a d10. Your age changes by a number of years equal to the roll. If the roll is odd, you get younger (minimum 1 year old). If the roll is even, you get older. 85-86 You cast Mirror Image.
37-38 1d6 flumphs controlled by the DM appear in unoccupied spaces within 60 feet of you and are frightened of you. They vanish after 1 minute. 87-88 You cast Fly on a random creature within 60 feet of you.
39-40 You regain 2d10 hit points. 89-90 You become invisible for the next minute. During that time, other creatures can't hear you. The invisibility ends if you attack or cast a spell.
41-42 You turn into a potted plant until the start of your next turn. While a plant, you are incapacitated and have vulnerability to all damage. If you drop to 0 hit points, your pot breaks, and your form reverts. 91-92 If you die within the next minute, you immediately come back to life as if by the Reincarnate spell.
43-44 For the next minute, you can teleport up to 20 feet as a bonus action on each of your turns. 93-94 Your size increases by one size category for the next minute.
45-46 You cast Levitate on yourself. 95-96 You and all creatures within 30 feet of you gain vulnerability to piercing damage for the next minute.
47-48 A unicorn controlled by the DM appears in a space within 5 feet of you, then disappears 1 minute later. 97-98 You are surrounded by faint, ethereal music for the next minute.
49-50 You can't speak for the next minute. Whenever you try, pink bubbles float out of your mouth. 99-00 You regain all expended sorcery points.
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  • Zuletzt geändert: 18/01/2024 20:33
  • von simon